Projektas „Įtrauktis: visiems ir kiekvienam“

Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA) organizuos kvalifikacijos tobulinimo veiklas daugiau nei 2000 specialistų, kurie gilinsis į praktinį įtraukties švietime taikymą. Prie šių specialistų prisijungia ir Kauno r. Neveronių gimnazijos komanda.

Per ateinančius kelerius metus mokymų cikluose dalyvaus 100 šalies mokyklų, tarp kurių – Kauno r. Neveronių gimnazijos komanda.

Atrenkant švietimo įstaigas pirmumas buvo teikiamas mokykloms, kuriose ugdomas didesnis specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių skaičius. Spalį stiprinti kompetencijas pradės pirmosios ugdymo įstaigos.

„Šie mokymai išsiskiria savo dėmesiu kiekvienai dalyvaujančiai mokyklai individualiai, net 60 proc. laiko užims dalyvių praktiniai užsiėmimai. Mokytojai, kartu su specialistais, sudėtingų atvejų sprendimo grupėse, galės aptarti bei spręsti sudėtingus mokinių ugdymo ir elgesio klausimus. Nemažą dėmesį skirsime ir mokyklų vadovams, jų darbo specifikai šiais klausimais, taip pat, kaip bendrai pastiprinti mokyklos bendruomenę“, – teigia Kristina Ignatavičienė, projekto „Įtrauktis: visiems ir kiekvienam“ vadovė.

„Kauno r. Neveronių gimnazijos vizija – sėkmės mokykla kiekvienam. Viena iš prioritetinių veiklos krypčių – įtraukusis ugdymas. Gimnazijoje siekiama, kad visa mokyklos bendruomenė suprastų įtrauktį ir teisingumą kaip kokybiško ugdymo pagrindą, priimtų kiekvieną besimokantįjį ir mokinių mokymosi poreikių įvairovę. Dalyvavimas projekte padės gimnazijos pedagogams atsakyti į itin aktualius klausimus: kaip geriau pažinti mokinius; kaip kiekvienam vaikui rasti jam tinkantį darbo būdą, kuris leistų geriausiai mokytis; kaip paveikiai pašalinti barjerus mokiniams, turintiems mokymosi sunkumų; kaip veiksmingai spręsti didelius poreikius turinčių mokinių bendravimo ir mokymosi sunkumus?“ – sako Kauno r. Neveronių gimnazijos direktorė Danguolė Marmienė.

Įtraukiųjų vertybių realizavimas, pripažįstant mokinių skirtumus, įtraukiojo ugdymo(si) principų taikymas ir diegimas, mokytojų kompetencijų tobulinimas, sistemingas ir nuoseklus nuolatinio profesinio augimo planavimas tiek individualiu mokytojo, tiek organizaciniu visos gimnazijos lygiu, pedagogų, pagalbos specialistų, socialinių partnerių bendradarbiavimas sudaro galimybes visų mokinių asmenybės ūgčiai, sėkmingam įtraukiojo ugdymo įgyvendinimui.

Numatomas veiklas sudarys įvairios mokymų programos bei praktiniai užsiėmimai apie pamokų ir mokyklos gyvenimo organizavimą remiantis įtraukties bei universalaus dizaino principais.

Užsiėmimus apima tokios temos, kaip mokinių dėmesio koncentracija, laiko ir erdvės suvokimas, kalba bei komunikacija, mąstymas ir samprotavimas, taip pat pasiekimų vertinimas, pamokos planavimas, mitų bei klaidingų nuostatų nagrinėjimas.

Specialistai baigę mokymų programą gebės geriau pažinti mokinių poreikius, gebėjimus ir ypatumus, jiems parinkti tinkamus mokymo būdus, sėkmingai bendradarbiauti su tėvais bei formuoti visų bendruomenės narių nuostatas, leidžiančias priimti vaikų įvairovę.

„Vykdant mokymus bus siekiama, kad darni mokyklos komandos veikla leistų priimti tinkamus sprendimus problemoms, kylančioms klasėje ar už jos ribų“, – priduria K. Ignatavičienė.

Veikla organizuojama įgyvendinant naują NŠA projektą „Įtrauktis: visiems ir kiekvienam“. Jo tikslas – didinti įtrauktį ir prieinamumą švietime tobulinant pedagoginių darbuotojų kvalifikaciją, kuriant metodinę medžiagą, specialiems ugdymo poreikiams pritaikytas užduotis ir skaitmeninius sprendimus darbui mokyklose.

Plačiau apie projektą >>>>

Projektas įgyvendinamas pagal 2021–2027 metų Europos sąjungos fondų investicijų programą (ESF+). 

 

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Priėmimas į gimnaziją
  • Tėvams
  • Mokiniams
Naujienų archyvas