<strong>Kauno r. Neveronių gimnazija</strong>

SAVARANKIŠKO MOKYMOSI DIENA „IŠMANUSIS KORYS: BIČIŲ PASAULIO TYRINĖJIMAS“

Savarankiško mokymosi dieną 7b klasės mokiniai dalyvavo integruotoje biologijos, etikos ir tikybos pamokoje „Išmanusis korys – bičių pasaulio tyrinėjimas“. Ši diena buvo suplanuota taip, kad mokiniai ne tik įgytų naujų gamtamokslinių žinių, bet ir ugdytų vertybines nuostatas, mokytųsi bendradarbiauti, mąstyti kritiškai ir kūrybiškai. Pamokos veiklos buvo paremtos STEAM

Pamoką vedę mokytojai (biologijos mokytojas O. Mikša, etikos mokytoja E. Šukutienė ir tikybos mokytoja D. Kulvietienė), mokinius suskirstė į penkias komandas. Kiekvienai jų teko spręsti pateiktus probleminius klausimus, susijusius su bičių visuomenės gyvenimu, jų atliekamais vaidmenimis ir svarba gamtai. Komandinis darbas – vienas iš būdų, padedančių struktūruoti mokinių tyrinėjimo procesą, skatinančių  mokinius ieškoti atsakymų remiantis tiek moksliniais faktais, tiek tarpusavio diskusijomis.

Mokiniai analizavo skirtingų rūšių medų naudodami mikroskopus – tyrė, kuo skiriasi medaus struktūra, kokių priemaišų galima aptikti, kaip atrodo kristalizacijos procesas. Ši veikla suteikė galimybę iš labai arti pamatyti natūralų produktą ir suprasti, kaip jį kuria bitės. Tai ne tik lavino mokslinius įgūdžius, bet ir skatino kelti naujus klausimus, susijusius su gamtos reiškiniais.

Komandos taip pat kūrė savo korio modelius iš pateiktų priemonių – nuo popieriaus iki įvairių konstrukcinių detalių. Kuriant modelį reikėjo ne tik išradingumo, bet ir susitarimo, darbų pasiskirstymo, tikslumo, o tai ugdė komandinio darbo ir atsakomybės įgūdžius. Juolab, kad teko analizuoti šešiakampės formos privalumus ir stebėjosi, kaip efektyviai gamtoje išnaudojama erdvė.

Surinkta ir susisteminta informacija apie bičių gyvenimo ciklą, bičių šeimos struktūrą, tarpusavio bendradarbiavimą ir ekologinę reikšmę buvo sudėta į simbolinį „išmanųjį korį“, kuris atspindėjo bendrą mokinių tyrimą ir įžvalgas. Ši veikla skatino gebėjimą atsirinkti svarbiausią informaciją, ją apdoroti ir pateikti aiškiai bei kūrybingai.

Reikia paminėti, kad pamokos metu ypatingas dėmesys buvo skiriamas vertybėms, kurias bitės, kaip viena darniausių bendruomenių gamtoje, puikiai iliustruoja. Kalbėta apie atsakomybę – kiekviena bitė turi savo vaidmenį, kurį atlieka kruopščiai ir nepavargdama. Diskutuota apie bendradarbiavimą ir vienybės svarbą, apie gebėjimą tarpusavyje susitarti, komunikuoti, padėti. Mokiniai mokėsi įsiklausyti į kito nuomonę, priimti bendrus sprendimus, suprasti, kad kiekvieno indėlis svarbus bendrai sėkmei. Tai tapo viena svarbiausių šios dienos žinučių.

Visos 7b klasės savarankiško mokymosi dienos veiklos buvo paremtos STEAM principais, kurie padeda mokiniams pažvelgti į reiškinius iš įvairių perspektyvų: mokslo, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos. Taip mokiniai ne tik išmoko faktų apie bites, bet ir pritaikė praktinius gebėjimus, kūrė, analizavo, modeliavo ir vertino. „Išmanusis korys“ tapo puikiu pavyzdžiu, kaip integruotos veiklos padeda kurti prasmingą, įkvepiančią ir jauno žmogaus požiūrį plečiančią mokymosi patirtį. Mokiniai grįžo iš šios dienos ne tik praturtėję žiniomis apie bičių pasaulį, bet ir išmokę svarbių gyvenimo įgūdžių – bendradarbiauti, atsakingai veikti, domėtis, tyrinėti ir vertinti gamtos trapumą.

 

Pamoką parengė biologijos mokytojas O. Mikša, etikos mokytoja E. Šukutienė ir tikybos mokytoja D. Kulvietienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Priėmimas į gimnaziją
  • Tėvams
  • Mokiniams
Naujienų archyvas