<strong>Kauno r. Neveronių gimnazija</strong>

RUDENĖLIO KŪRYBOS DIRBTUVĖS RUDENS SPALVOMIS

Spalio 6–17 dienomis mūsų mokykloje įvyko kūrybinis STEAM projektas „Rudenėlio kūrybos dirbtuvės rudens spalvomis“, skirtas 5–8 klasių mokiniams, tačiau mielai prisijungė ir priešmokyklinio ugdymo grupės (PUG1 ir PUG2)  bei 1–4 klasių mokiniai su savo kūrybiškais darbais. Tai buvo daugiau nei projektas – tai buvo rudens pajauta. Kai medžių lapai tarsi tapybiniai potėpiai krenta ant šaligatvio, o oras prisipildo saldaus kvapo, mokiniai buvo pakviesti pažinti rudenį ne tik kaip metų laiką, bet ir kaip įkvėpimo šaltinį. Šis projektas sujungė ne tik gamtos pažinimą, technologinį mąstymą, inžinerinius sprendimus, meninę išraišką ir matematinį planavimą, bet ir suteikė progą pažvelgti į rudenį per kūrybos ir jausmų prizmę – per kvapą, spalvą, garsą ir formą. Projekto tikslas – suteikti mokiniams galimybę kūrybiškai pažinti rudenį kaip mokymosi priemonę: ugdyti dizaino mąstymą, lavinti problemų sprendimo gebėjimus, estetinį jautrumą, smulkiąją motoriką, skatinti tvarią kūrybą ir bendrą aplinkos pažinimą. Rudens laikotarpiu vaikai tarsi tapo gamtos tyrėjais ir menininkais viename. Jie tyrinėjo augalus, jų savybes, stebėjo spalvų kaitą, ieškojo atsakymų į klausimus, kodėl lapai gelsta, runda, krinta. Jie domėjosi, kokios medžiagos greičiau džiūsta, kaip jas tarpusavyje derinti, kad kūriniai išliktų ne tik gražūs, bet ir patvarūs. Nors elektronikos projekte nebuvo, mokiniai kūrybiškai taikė technologinį mąstymą: kaip suklijuoti, kaip pastatyti, kaip sustiprinti – kad viskas laikytųsi ir išliktų stabiliu.

Darbų parodoje išvydome tikrą rudens pasaką: čia puikavosi gyvūnėliai iš kaštonų ir gilių, spalvingi vainikai, dėžutėse atkurtos miniatiūrinės miško scenos. Kai kurie mokiniai kūrė namelius iš samanų ir šakelių, o kiti – netgi daržovių gyvūnus ar rudens fėjų figūrėles. Kūrybos procese atsiskleidė mokinių gebėjimas planuoti, jausti proporcijas, kurti simetriškas kompozicijas – visa tai natūraliai įsiliejo į kūrybinį procesą. Kūryba neapsiribojo tik vaizdine išraiška – šįkart ji virto ir žodžiu. Mokiniai rašė eiles apie rudenį – šiltas, nostalgiškas, o kartais ir pašėlusiai spalvingas. Eilėraščiai atspindėjo jų asmeninius išgyvenimus ir jausmus, kuriuos žadino geltonų lapų šnarėjimas, ryto rūkas ar rausva saulėlydžio šviesa. Ši poezija buvo ne tik kūrybos dalis, bet ir būdas išreikšti meilę gamtai bei savo vidinį pasaulį. Visa ši kūrybinė kelionė priminė – menas gali gimti ne tik iš dažų ar ekranų, bet tiesiog iš to, kas guli po kojomis: miško šakelių, sodo obuolio, parke surasto kankorėžio. Mokiniai mokėsi ne tik kurti, bet ir rinkti, derinti, planuoti, išbandyti, koreguoti – visa tai buvo vertinga praktinė patirtis. Projektas „Rudenėlio kūrybos dirbtuvės rudens spalvomis“ parodė, kad STEAM ugdymas nebūtinai reiškia robotiką ar sudėtingus laboratorinius eksperimentus. Kartais pakanka saujos lapų, šiek tiek smalsumo ir laisvės kurti – ir atsiskleidžia visas vaiko potencialas: nuo loginio mąstymo iki vaizduotės skrydžio.

Dėkojame visiems dalyvavusiems už kūrybą, smalsumą ir meilę rudeniui!

 

Rudens gėrybių parodos ir projekto organizatoriai –  gamtos mokslų, biologijos mokytojas Ovidijus Mikša ir lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Deimantė Žuromskienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Priėmimas į gimnaziją
  • Tėvams
  • Mokiniams
Naujienų archyvas